Unité pédagogique
Derniere édition le: 09/12/2024
ModifierThis is an introductory course in economic design, with a particular focus in the axiomatic methodology. The course comprises three two-lecture long parts. The first part (P. SOLAL) is an introduction to the axiomatic method in economic design. The second part (F. CERON) applies it to a fundamental result in the theory of choice. The third part (S. GONZALEZ) shows how this method can be used to design normative objects in economics such as intertemporal decision rules, voting, inequality measures, matching methods or centrality indices in a social network. The theme of this third part may vary from year to year.
A la fin de l’unité pédagogique, l’élève sera capable de : | Niveau de taxonomie | Priorité |
---|
Part de l'évaluation individuelle | Part de l'évaluation collective | ||||
---|---|---|---|---|---|
Examen sur table : | % | Livrable(s) de projet : | % | ||
Examen oral individuel : | % | Exposé collectif : | % | ||
Exposé individuel : | % | Exercice pratique collectif : | % | ||
Exercice pratique individuel : | % | Rapport collectif : | % | ||
Rapport individuel : | % | ||||
Autre(s) : % |
Type d’activité pédagogique : | Contenu, séquencement et organisation |
---|