Unité pédagogique
Derniere édition le: 09/12/2024
ModifierPhilosophy of economics aims at questioning the theoretical, methodological and ethical foundations of economics: it notably tackles rational choice theory, the ability of the discipline to derive reliable explanation of economic phenomena considering the formal framework and data treatments used in the discipline, and the status of value judgements in positive and normative economics.
Within the “political engineering” curriculum, the lecture shall focus on normative issues such as equity and equality, and on the issue of the value-fact distinction in the recommendations of public policy
A la fin de l’unité pédagogique, l’élève sera capable de : | Niveau de taxonomie | Priorité |
---|
Part de l'évaluation individuelle | Part de l'évaluation collective | ||||
---|---|---|---|---|---|
Examen sur table : | % | Livrable(s) de projet : | % | ||
Examen oral individuel : | % | Exposé collectif : | % | ||
Exposé individuel : | % | Exercice pratique collectif : | % | ||
Exercice pratique individuel : | % | Rapport collectif : | % | ||
Rapport individuel : | % | ||||
Autre(s) : % |
Type d’activité pédagogique : | Contenu, séquencement et organisation |
---|