The objective of this module is to familiarize students with state-of-the-art applications in neuroscience.
The background must be the introduction to biology.
A la fin de l’unité pédagogique, l’élève sera capable de : | Niveau de taxonomie | Priorité |
---|
Part de l'évaluation individuelle | Part de l'évaluation collective | ||||
---|---|---|---|---|---|
Examen sur table : | 100 | % | Livrable(s) de projet : | % | |
Examen oral individuel : | % | Exposé collectif : | % | ||
Exposé individuel : | % | Exercice pratique collectif : | % | ||
Exercice pratique individuel : | % | Rapport collectif : | % | ||
Rapport individuel : | % | ||||
Autre(s) : % |
Type d’activité pédagogique : | Contenu, séquencement et organisation |
---|---|
Lecture 1 | Introduction to neural prosthesis |
Lectures 2 to 6 | Electrophysiology : EEG, ECG, EMG, TMS |
Lab 7 & 8 | MEG/EEG laboratory and hospital visit |
Lecture 9 | Electrode technologies : silicon and plastic, packaging |
Lecture 10 | Signal conditioning in neuro-sciences |
Lecture 11 | Biomedical instrumentation amplifier |
Lecture 12 | Designing medical devices for isolation and safety |