Unité pédagogique

Stratégies orientées client pour la gestion de la chaîne logistique

Derniere édition le: 12/01/2024

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Responsable:

MEDINI Khaled

Description générale :

This course illustrates agility paradigm in manufacturing and service industries by shedding light on two complementary business strategies namely, mass customisation and product-service systems. These concepts are dealt with from operations management perspective allowing the students to understand both strategic implications and operational requirements when implementing these strategies.  


Mots-clés:

Nombre d’heures à l’emploi du temps:

30

Domaine(s) ou champs disciplinaires:

Génie industriel, Production, Logistique

Langue d’enseignement:

Anglais

Objectifs d’apprentissage:

A la fin de l’unité pédagogique, l’élève sera capable de : Niveau de taxonomie Priorité
Understand the concepts of product-service systems and of mass customization 2. Comprendre Essentiel
Apply theoretical concepts to improve companies’ performances implementing mass customisation and product-service systems 3. Appliquer Important
Evaluate the effectiveness of applied strategies in the context of product-service systems and mass customization 6. Évaluer Important
Understand the relevance of mass customisation and product-service systems as agility enabling business strategies 2. Comprendre Important
Understand the synergies of mass customisation and product-service systems 2. Comprendre Utile

Modalités d’évaluation des apprentissages:

Part de l'évaluation individuelle Part de l'évaluation collective
Examen sur table : 60 % Livrable(s) de projet : %
Examen oral individuel : % Exposé collectif : %
Exposé individuel : % Exercice pratique collectif : 40 %
Exercice pratique individuel : % Rapport collectif : %
Rapport individuel : %
Autre(s) : %

Programme et contenus:

Type d’activité pédagogique : Contenu, séquencement et organisation
Course

Product-Service systems (PSS) overview  

Serious game

PSS Micro S+ Game

Practical class

Mass customisation (MC) – product configuration

Course

MC and variety management overview

Case studies

MC case studies

Exam

Final exam